Fuckar ur

Alltså min psykoterapeut säger rätt ofta "Det här behöver inte vara slutgiltligt, tänk inte så", men jo, det är så jag tänker, så jag känner och precis vad jag hoppas att det är. När ilskan över hur människor behandlat en blir så stark att man inte längre känner någon som helst kärlek, efter nästan 24 års skitsnack, då kan man inte tänka "Sen, då kan vi umgås." Ja, en gång lyckades jag vara en person som kunde låta bli att beröras av det där. Men jag vill aldrig mer bli den personen, det är likvärdigt med att jag accepterar att behandlas som skräp. Tyvärr. Så oavsett vad som händer i framtiden så känns det såhär just nu: bara för att man delar dna med någon måste man inte tycka om den personen, man behöver inte ta skit bara därför och man behöver inte offra sitt eget välmående för någons skull, någonsin, man ska fan aldrig kompromissa med sin känsla av existensberättigande eller jävla grundläggande värde som människa. Och personer som lyckats ta ifrån mig min känsla av att vara värdefull och som aldrig har insett det kommer heller inte inse det och har således ingenting i mitt eller min framtida familjs liv att göra. Man kan inte behandla folk som att livet var bättre utan dem och sedan känna sig kränkt när de gör slag i saken, då får man leva med det och lära sig sin jävla läxa. Jag förlåter det mesta. Om man tar ansvar, visar ånger, ber om förlåtelse och försöker läka såren. Är jag inte värd det lilla, då kan man faktiskt dra åt helvete.

Kommentarer
Postat av: Jennifer Nilsson

Wow, det kunde lika gärna varit jag som skrivit den här texten! Exakt samma tankar och känslor, och jag kan inget annat än hålla med dig. Jag har under hela mitt liv varit utsatt för den ena mobbningen efter den andra. Jag har blivit sviken av min egen släkt och sedan även några av mina familjemedlemmar. Jag har varit så långt nere på botten och ärligt talat har jag inte kommit upp därifrån ännu. Men vad som alltid gjort mig stark är tanken på att jag vet att jag har rätt. Om någon sårar mig och det är oförlåtligt, så är det verkligen oförlåtligt. Det spelar ingen roll om det är främlingar ute på stan, ens klasskamrater eller ens egen familj. Har man blivit sårat så har man, och just familjemedlemmar ska inte komma undan med de gjort för att vi har blodsband. För ärligt talat är det ju ännu värre när ens egen familj sårar än, så varför förlåta? Även om jag är nere på botten så är jag fortfarande så pass stark när det gäller mig själv, mina tankar och mina känslor. Det finns ingen annan man kan lita mer på än sig själv, och jag kommer därför aldrig anpassar mig efter andra, bara efter mig själv. Jag föddes så här och passar det inte omgivningen så får det vara så. Jag vill helt enkelt tacka dig för att du skrivit detta, för det känns verkligen skönt att veta att jag inte är den enda som tycker och tänker så. TACK!

2012-07-17 @ 16:19:34
URL: http://jennifernilsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0