I came for you

Vilken underbart bra vecka ändå. Började så sjukt dåligt, men mörkret är ju såklart till för att stjärnorna ska synas lite mer, som Lasse sjöng en gång. Jobb och jobb, mys i kollektivet, en liten spontanutgång på tisdagen slutade med efterfest på balkongen kl 06 onsdag morgon, till klarblå himmel och fågelkvitter, precis som det ska vara en försommarmorgon när man mår som bäst. 

Mer jobb, bio med Kiwan, såg "Remember me", vilket jag nog redan skrivit, och som inte alls var som man trodde men riktigt bra. Aldrig tidigare sett en film som gett ett sådant AHA-moment i slutet, om livet och hur viktigt det är att uppskatta och ta vara på nuet.
 
Torsdag vaknar Josephine med en svår rastlöshet i kroppen och tvingar med Kiwi ut till grimsta naturreservat, där vi promenerade i ett par timmar, vilket var helt underbart och precis vad jag behövde. Det påminde mig om hemma, om bohusläns klippor och vattnet som alltid ser annorlunda ut vart man än befinner sig. Sen solade vi och satte oss och grillade på balkongen, med bra musik och regn i bakgrunden, och även första grillningen för i år. 

Fredag härjade jag omkring i skolan på jakt efter litteratur, hetsade hem, hetsade mig iordning och åkte iväg till Nacka på någon sorts studentfest, mkt trevligt även om kvällen bjöd på den del möten med minst sagt märkliga människor. Befriande även det. Igår var det ju underbart väder så efter pannkaksfrukost på balkongen släpade sig Kiwan och jag till tantolunden där vi la oss och pluggade och avrundade eftermiddagen med att öva på att stå på huvud, hjula, stå på händer och göra kullerbyttor, och barnet i Joss kom fram igen! Minns alla dagar på gräsmattan hemma i skärgården med Ella, eller i skolan då vi övade på rasterna. FICK EN DEL UNDRANDE BLICKAR kan jag lova... Sen drog vi till gymmet, kl 21 en lördag sitter vi på tuben i träningskläder, osminkade och jävliga, omringade av partyklädda människor. Vi smälte inte riktigt in. Kiwan tvingade mig att göra chins, vilket min axel inte alls gillade men mitt psyke var helt tillfreds och Kiwan, militär femkampstävlare, är en alldeles utmärkt PT.

Idag sitter jag på balkongen och pluggar. Det är precis så tråkigt som det låter så jag försöker mitt bästa för att peppa mig själv, musik, jordgubbar, te och en sjukt bekväm fotölj som jag gjort mig besväret att släpa ut. Avhandlingen "Kriget och karriären" är visserligen intressant, men jag har aldrig vart en person som gillar tvinga i mig information, jag vill känna nyfikenheten framför tvången. Men jag försöker skjuta bort de negativa tankarna och nu har jag nog förstört hela boken med mina anteckningar i marginalerna, jag älskar att anteckna i marginalerna och KAN inte låta bli.

Åter när min uppsats om Försvarsmaktens organisationsuppbyggnad ligger i min lärares mail-inkorg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0