the sound of silence

Sitter och lyssnar på simon & garfunkel. Mår mycket bra, tända ljus runt omkring mig, har haft en visserligen lång, men bra dag. Somnade INTE på överstens föreläsning om beslutsfattande inom försvarsmakten.. för det var ju förvisso det han pratade om, men jag var trött och uttråkad. Eller nej, nu gör vi om och gör rätt, han pratade om hur politiska beslut fattas överhuvudtaget i Sverige, (vilket vi, numera, erfarna statsvetare vet allt om) och jag somnade jättegott medas officerarn från livgardet som satt bredvid mig flitigt anteckade på. 4 timmar senare, när vi lärt oss allt om stabsarbete och fått ett underlag för vår övning i strategiskt-operativt beslutsfattande, så delas vi in i våra grupper och ska tilldela alla en position i stab och politiska positioner i ett fiktivt krig i en fiktiv version av Sverige (tillika Wasaland, eller Västland eftersom landet numera är uppdelat och ovanför DMZ ligger Nordland och dessa två sidor grinar om ÅLAND!!!!) och jag blev Försvarsminister, och mitt i allt detta sitter 10 självsäkra statsvetare och diskuterar vad är regeringskansliet och sitter ministrarna där? Eller va? Riksdagsberedningen.. eller statsrådsberedingen.. hur VAR det nu igen?
Vi kunde tydligen inget alls, lärde vi oss idag..
Vi lärde oss iaf något.

Nu har jag gjort min gitarrläxa och sjungit för och underhållt Kiwi lite och ska sova, imorgon ska jag träna, sortera papper (DUTTIG TJEJ), dricka vin och plugga. Skulle vart på karlberg nu men det finns inte så mkt energi, kom hem 21 och gick 8 imorse, jag är vad vid plugg hemifrån...

På fredag åker jag till gbg och på lördag letar jag förhoppningsvis efter påskägg i trädgården på orust med Fanny. GRYMT! På måndag frisören, buss hem med Ellabus, tisdag övning samt seminarieträning och sedan provjobb från kl 5 vilket jag ser fram emot mest av allt, märkligt nog.

Förresten vet jag inte hur någon kan ge mig fjärilar i magen som jag inte ens tycker om, inte ens har pratat med på flera månader.. märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0