SPRINGTIME

precis som Miles Davis. Visst?
Det är VÅR!
Åh tänk att det började jag ana idag när jag gick till bion vid halv 6 och inte ville dö utomhus, snarare tyckte det var okej på gränsen till behagligt och då främst pga känslan; vår i luften, snarare än temperaturen.
Vår och vårkänslor med allt vad det innebär = ångest. Om 1 månad, då måste jag bestämma mig för vad som skjer i höst. Det innebär, plugga, och isåfall vad, skriva c-uppsats? Isåfall vilken inriktning, eller flytta hem till gbg for a while, jobba och läsa på distans, isåfall vad, eller skita i allt det och läsa folkrätt och isåfall var ska jag bo och vad ska hända med min lägenhet. Inom 3 månader måste jag hitta ett jobb. Inom 3 månader måste jag lösa min boende-i-sthlm-situation. Inom typ 1 månad måste jag styra upp mig själv och hitta något vettigt att skriva en uppsats om, detta är för många inte någon anledning till oro, men, jag är tjejen som ligger vaken på nätterna och oroar mig för skolan och som seriöst inte kan plugga, för att jag oroar mig för skolan. Och the fact att jag inte har något jobb i sommar, sjukt ont om pengar, inte vet vart jag vill bo i höst, inte vet om jag vill söka vissa utbildningar i höst som gör att jag måste läsa till typ matte b (ja ja ja jag vet, vilken idiot läste inte matte b i gymnasiet? I didnt) och inte vet hur jag ska kunna flytta ifrån mitt hem i sthlm om 3 månader, eller snarare 2,5? Jag vet inte NÅT.

Så just nu är det litt svårt att njuta av våren. Men jag är glad ändå. Bortskämd vore man annars.. man kunde ju ha fötts i ett land där chansen till utbildning var så gott som noll och ont om pengar inte var ett begrepp för de som aldrig haft några. Ja, det kunde man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0