I've got soul

Varje gång jag tänker på det så blir jag mer och mer säker på att jag måste ta en paus ifrån Stockholm. Flytta hem till Göteborg, plugga någon fristående kurs, helst på distans, och jobba. Ta en paus så att jag kan börja uppskatta det hela igen.. för visst är skolan kul, försvarshögskolan, jag älskar dig, men jag börjar känna hur mitt missnöje med allt annat runt omkring går ut över min allmänna inställning till Stockholm och skolan i stort. Och jag trivs inte.. jag måste nog ta en paus, jobba lite, plugga något annat lite, vara hemma i Göteborg lite. Slippa tänka på, grubbla på, gråta och ha ångest över allt jag missar nu. Min familj som plötsligt blev dubbelt så stor och som jag saknar och som gör saker som jag vill men inte kan vara delaktig i från andra sidan landet.. Min kärlek som jag inte kan släppa och som jag skulle vilja lägga lite energi på som jag tyvärr inte har över när jag har fullt upp med skolan och allt vad det innebär. Göteborg.. saknar Göteborg och min lägenhet så mycket. Kanske en termin räcker. Så hinner jag hitta ett riktigt hem.. jobba lite. Ja.

Det tråkiga när man inte vet man vad vill och främst när det man tror man vill nu är tvärtemot vad man ville för en månad sen, är att jag kommer hinna ångra mig fler gånger, men om en månad måste jag bestämma mig. Det är INTE okej, hur ska det gå till?

Jag har spenderat morgonen i en mysig famn och sett på scrubs och how i met your mother, igår kom jag fram med tåget från sthlm relativt sent, hann sätta i mig en taco och se på film med de andra. Nu ska vi vara barnvakt åt en sötsysterdotter och v ad som händer ikväll är väl relativt oklart...

Älskar den här reklamen:

 


Kommentarer
Postat av: aleksandra



haha, det är ganska illa.



Det är vår.



Puss!

2010-03-13 @ 15:27:33
URL: http://lyckligagatan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0