den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp

Jag lyssnar på Lars! Sitter och hummar för mig själv och misstänker, av märkliga blickar att döma, att jag gör mer än bara humma och att det låter rätt knäppt. Men, är man glad så ska man "embrace it!" som min klasskamrat sa igår. Utnyttja flowet! Skulle jag gjort.. för idag står det stili i mitt lilla huvud, iaf vad gäller försvars- och säkerhetspolitik. Afghanistan, vad är det liksom? Riktigt så illa är det kanske inte men sitter och läser Den tunna röda linjen istället (the pacific har gett mersmak och jag har seriöst glömt hur bra den är) och dricker blåbärssoppa och har varken tränat eller solat eller pluggat idag (såsom planen var) utan bara läst ut typ hela den här boken och förbrukat två liter blåbärssoppa. I skolan liksom. Å andra sidan har Anna Lindh-biblioteket de senaste två dagarna vart späckat med uniformsbeklädda spolingar (karlbergianer) som dräller och inte verkar läsa något vettigt heller (en satt och läste king), de hänger mest i klungor, dricker gratis kaffe och låter mycket! Och de färdas i flock, är svåra att särskilja och glor osedvanligt mycket, de är nog inte vana att komma utanför stenmurarna på slottet och se så många fiskar överallt.

Nu ska jag nog bege mig hemåt. Ska utnyttja mitt icke-flow, vända på ångesten och ha en slappdag resten av dagen istället... you can't force it.


Kommentarer
Postat av: Michael Jackson | Minnesblogg

Ha en bra dag! :D

2010-03-23 @ 16:17:39
URL: http://mjackson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0