20070629, 00:36:48

Rubrik: wake me up when september ends
Text:

ibland bara undrar man, är jag den jag borde, är jag den jag är ämnad att vara,den jag föddes och uppfostrades till, håller jag mig inom ramarna? framförallt, är jag den jag vill vara? den fria viljan har knappast påverkat mig i mitt eget jag, jaget-i-sig, men, jag har ändå en bestämd uppfattning, som givetvis även den indoktinerats utav massvis av utomstående faktorer, om vem jag vill vara. i förhållande till vem jag faktiskt är, vet jag inte om bilden stämmer eller om den stämmer delvis, när jag visar min bästa sida eller döljer mina värsta.. vad som är bra och dåligt är ju dessutom ganska relativt. jag vet folk som tycker att jag är en riktigt dålig människa, trots att jag varken är elak eller direkt falsk.

frågan är nog i korthet, huruvida jag är en bra människan eller inte.. hur definierar man det? vad har jag gjort för att förtjäna att leva det liv jag lever? är jag inte skyldig varenda människa som lever, ett sämre liv än jag, som levt, dött och glömts bort, att göra det allra bästa utav mitt liv och den jag är?

för mycket tankar ryms i ett alltför litet huvud. därför måste jag sova nu, innan jag exploderar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0