you can't always get what you want

Lyssnar på Rolling stones och tänker för mig själv, att jo, man kan få vad man vill, bara man är envis nog. Ett av mina motton är att om man vill ha något så kämpar man tills man lyckas. Är det jobbigt, så är det bara att kämpa på, ger man upp så vill man helt enkelt inte tillräckligt mycket. Randy Pausch hade en fin metafor för detta, murar är till för att vi ska kunna visa hur mycket vi faktiskt vill ha något, vill vi så tar vi oss över och murarna håller de utanför som inte vill ha det tillräckligt mycket för att kämpa för det.
Så är det ju, vill man ha något så får man kämpa, näst bäste man får inte det han vill ha därför att han inte vill ha det tillräckligt mycket, helt enkelt.

Idag vaknade jag med feber och hosta, var sådär. Tog en resorb (hjälper ju seriöst mot allt), lite kan jang och två alvedon och nu är åtminstone febern nere... Ska hem till en vän och se på film nu, och somna tidigt, imorgon åker jag till Göteborg och Orust, fast jag hade nog velat åka idag, märker jag nu. Påsk på orust kommer bli grymt!

Kolla på det här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0