Pirate smile

Ja jag blev irriterad när någon kollade på mig, förvånat, nästan irriterat, och sa, "Va? Du verkar inte vara.. sån.."
Jag är fan inte sån. Det finns ingen mall för hur jag ska vara! Det är ungefär som när någon säger, men du, du verkar ju smart! Och jag känner för att säga att jag är uppenbarligen mycket smartare än du är, eftersom jag vet jävligt mycket bättre än att placera folk i fack, gå efter stereotyper och döma folk efter ytan.
Jag avskyr folk som försöker hävda sig genom yttre attribut. Blir det inte jobbigt i längden? Jag menar vafan.

Nej nej jag vet, det där är ju sjukt relativt, jag dömer folk som dömer och hävdar mig på mina egna sätt, genom mina egna principer. Åsikterna försvinner dock inte bara för att jag har mina egna brister, och jag tycker att det är tråkigt när det finns fack och osynliga linjer mellan de och oss och jag visste inte att det ens fann olika sidor, jag trodde alla hade sin egen sida, men tydligen finns det, "Sådana" människor, och det förutsätter ju också att det finns "Sådana som oss" och jag tycker det känns olustigt när någon räknar in mig i en grupp som jag inte visste fanns, och som jag inte visste att jag passade in i eftersom jag inte ens känner mig själv särskilt väl.

Skolan var bra. Asbra! Liksom igår. Fick veta att vi är med i samma kår som kadetterna så det är tydligen kårfest på Karlsberg nästa fredag och temat är Astrid Lindgren.. det ledde till utbyte av en del brighta kostymidéer (med stark ironisk betoning på brighta) och slutsatsen är väl kort och kott att det skulle kunna bli en intressant kväll.
Hur klär man ut sig till en vildvittra, tips och idéer mottages mest tacksamt.
Intressant är också hur jag ska hinna läsa ut boken om politiskt filosofi till på torsdag när den inte ens anlänt på posten ännu.

Efter utbyte av kostymidéer och mycket snack om kärleksbekymmer (eller f.d kärlek, alltså numera bara bekymmer) så åkte jag och träffade Jessica. Fika, lång promenad, mat, hem, somnade väldigt gott bredvid katten. Nu har jag vaknat och kommer med stor sannorlikhet inte kunna sova inatt heller, nu är verkligen rätt läge att vända på dygnet.. bra där.

En anledning att se klart säsong två av True blood.

Godnatt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0