Lovefools

Det är svårt att inte gråta när jag tänker på dig. Inte att du är död men hur du dog. Låter bli att prata om det så glömmer jag det rätt fort. Och stannar upp mitt i en mening för att svälja klumpen i magen.

-

Hade seminarium i skolan. USA, valet 2008, partisystem, valdeltagande, valsystem och det politiska valets utfalls effekter på regeringsmakten, skulle man redovisa för. Eller ja, vi skulle redovisa om det, och fick höra intressanta och jobbigt lärorika presentationer om Tyskland, Sydafrika och Norge. Blev visst en lite intressant diskussion på slutet med och jag kom till insikten att jag nog trots allt tar till mig av vad jag pluggar, hur tradigt det än känns, vilket kändes.. skönt.  

Åkte hem efter skolan, satt inte kvar i Anna Lindh, som de ambitiösa barnen. Imorse när jag vaknade och det ännu inte var ljust så tyckte jag det var så(nära på) fantastiskt som det bara kan bli att tända ljus och äta frukost i lugn och ro i höstmörkret, så trots att jag är ledig imorgon så tänkte jag göra detsamma då, även som en del i kampen mot den fuckade dygnsrytmen.
Imorgon kommer Thina - me happy! Har suttit och saknat mina vänner i Gbg halva kvällen, så gissa om jag blev glad när jag insåg att en av de kommer hit imorgon, och att jag dessutom ligger i fas skolmässigt (SAY WWHAAAAT?) så att jag faktiskt har TID att umgås... dvs om Thina har tid att umgås med moi?

Igår hade jag en enorm godispåse. Blekte även tänderna igår, HUJEDA MIG vad ont det gör, kids, don't try it, första gången trodde jag jag skulle dö, men det gör successivt mindre ont för varje gång man bleker, så jag tänkte, optimist som jag är, neej nej, det kommer inte göra ont. Om det gjorde ont? Det kan en apa lista ut!
Och när jag sa att det gjorde ont så visade min tandläkare mig en bild på sin nya bäbis för att muntra upp mig. (OBS, det funkade EJ)
Jag brukar INTE vara en grinig person som snäser av folk jag inte tycker om, gnäller (på riktigt verkligen gnäller) smäller i dörrar, suckar högt och låter bli att svara på tilltal. Detta var dock en fin sammanfattning av mig, hela kvällen igår. La mig tidigt i hopp om att smärtan skulle avta under natten, vilket den gjorde.. thank god.
GODISPÅSEN (tillbaks till poängen) lämnade jag iaf hemma på köksbordet i Gbg (JA, Ullis, du får äta upp den) med en fin tanke i bakhuvudet; "Jag ska ändå inte äta godis och definitivt inte med nyblekta tänder".

Bristande självdistans där... får INTE dricka rött vin, kaffe, choklad och dylikt, vem hällde i sig två koppar varm choklad och smällde i sig en chokladkaka i skolan idag? Med en stor nypa ångest givetvis.. men vafan. Ge mig varm choklad med grädde, och jag ska tacka nej?
Dontthinkso.
Kunde tagit med godispåsen.

NU sitter jag och stirrar ledset på MAXI Ica:s hemsida och dess öppettider för att konstatera att jag får klara mig utan diamanter (ni vet såna där röd-svarta) idag... såvida ingen gullig Kungsholmen-bo kan berätta om nån typ av mack som har nattöppet, ligger nära och dessutom har diamanter i sitt godisutbud.

Tills dess så somnar jag till underbar musik.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0