waiting on a sunny day

Jag är trött, så himla trött.

Ligger på min säng, i mitt rum, i det som har börjat bli mitt hem, fast snart måste jag lyckas hitta ett nytt.. PROBLEM.
Hitta en lägenhet på sex veckor/flytta hem. Varför påminde jag mig själv om det?

Jag vet inte vad som händer i mitt huvud, integritetskapitalet har sjunkt rejält. Skulle kunna banka huvudet i väggen för min idioti. Å ena sidan, tänker jag, så tänker jag inte tillåta mig själv att bli en person som tar större hänsyn till andra än till mig själv. Å andra sidan så älskar jag dig. Det räcker inte, inte på långa vägar, tråkigt nog.. tråkigt att man älskar någon trots att saker har vart så fel, och ändå får man inget för de känslorna.

Hursom. Blogga är överskattat! Men herregud vad folk blir irriterade när man slutar, det går ju annars att ringa/maila/skicka flaskpost, om man vill veta hur jag mår.

Jamen jag mår bra! Det känns som att en tyngd har lyft från mina axlar och jag inser att jag borde ha gjort slag i saken, förra gången jag sa att jag inte vill ha dig i mitt liv, för det vill jag inte och har inte velat sedan dess. Och nu tänker jag inte släppa in dig igen. Bara undrar vad jag har tänkt med de senaste månaderna, det finns ingen kärlek kvar, bara hoppet om att det ska bli/kännas som det gjorde för ett år sedan, och man kan tyvärr inte leva på hoppet om något man innerst inne vet, aldrig kommer hända.
Nu, idag, vill jag inte att det ska hända heller. Vill glömma dig, tyngden på mina axlar. Jag älskar dig.

Jaja..
imorgon är det tenta nr 2 på en vecka, har även lyckats klämma in en uppsatsinlämning och seminarium med opponering och försvar på det.. det har gått väldigt bra. Men tentan imorgon och jag, har inte riktigt klickat.

Första helgen i sthlm på länge, för jag har inte längre någon klar anledning att åka till gbg, åh, jag som övervägde att flytta hem igen för din skull (VAD TÄNKTE JAG?), slipper fundera mer över det iaf! Fredagkväll och lördagkväll, kan göra vad jag vill, vilken frihet, ljuv frihet. Moderna muséet på lördag och Dalí, lunch, shopping, träning, kanske kan hoppas på lite sol? HAHA, KÄNNS TROLIGT.
Kanske kan hoppas på en utgång med min uppsalabo. Kanske borde ÅKA till uppsala?
2 dagars ledigt känns som en hel semester.
Och sen måndag, the höjdpunkt- då börjar den grymmaste och intressantaste av kurser (och det är därför jag är här, även om jag ska läsa konflikthantering) - Säkerhetspolitik.
INGEN MER POLITIK OCH FÖRVALTNING I FÖRÄNDRING! Förutsatt att jag 1, skriver tentan imorgon och 2, klarar den och 3, det är inte så troligt att varken förr eller senare alternativ kommer bli verklighet.
Inga mer grundläggande tråkiga jävla begrepp, ja jag kan allt om politiska system och demokrati och demokratiseringsprocessen och filosofiska politiska idéer, från grunden, decentralisering och förmyndarskap och homogent och majoritetsregeln och voice och exit och ekonomisk politisk historia och platon och lenin och dahl och rawl och hirschman och rothstein och alla dessa teorier, och tvåpartisystem och valdeltagande och demokratiskt transition och demokratisk backsliding. Kan rabbla i sömnen nu - enough.

Nu ska jag ta en powernap,jag och Bruce.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0