That's me in the corner

that's me in the spotlight
losing my religion

Jag har sysselsatt mig med att läsa tiotusen bloggar. Försvarspolitiskt nördig som jag är (åg min utbildning är sååå rätt), Kissie kan dra åt fanders, här är mina två absoluta favoritbloggar Wisemanswisdoms och strategi och krigskonst. (Johanne Hildebrandt och Sten Tolgfors är såklart också favvisar, även om jag kanske inte har de högsta av tankar om Sten Tolgfors som politiker). Jag blir nästan lika ledsen av att se Kissie, någon obildad och enfaldig liten fjortis, på bild överallt, och fatta 1, hur mycket pengar hon tjänar (som m.a.o slösas bort) trots att hon är helt obegåvad, och 2, att det på något sätt ska gynnas att unga tjejers största intresse är både andra människor och deras levnadssätt och klädval och att läsa en blogg om ingenting, som jag blir av nyhetsrubriker som "Så blir du kändis, Heidi och Spencer avslöjar knepen."
En generation av idioti, risken finns ju.
Okej, jag hänger en hel del på stureplan.se, jag med, men jag har iaf turen att inte vara 17 år och tro att en person som Kissie ska betraktas som någon typ av förebild. Inte blondinbella heller, för den delen, även om hon verkar vara snäppet skarpare. Att skriva bra, är en prestation i sig, men att göra karriär som bloggare/bloggerska är ingenting man vill att folk ska sträva efter, såvida man inte har något vettigt att säga.

Vad gnällig jag är. Ska sova. Är manisk, har seriöst målat naglarna, mitt i natten. Ja, det blev ju fint, men krypa ned i sängen med halvtorkade naglar känns inte som nattens bästa idé..
ska ju upp tidigt imorgon, varför är jag vaken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0