Soundtrack of my life

På tal om nåt annat, entirely. Jag är superdålig på att hantera pengar, för det mesta, iaf, när jag får pengar så tillkommer även hybris, typ har vart fattig en vecka och längtat efter lön/bidrag, och när det väl kommer så tänker jag, JAAA nu kan jag köpa det och det och det och detdetdet. Sen betalar jag räkningarna och inser att pengarna är slut, typ.. ingen koll alls.
Så gissa min glädje när jag loggar in på akelius och kollar över min aktieportfölj och mina sparkonton och inser att ett flera konton snart löper ut, och att jag har fått ränta på 40 %. De 40 % kan jag med gott samvete spendera, tänker jag.
Vilket bara är ytterliggare ett tecken på hur cp jag är. Det var alltså 5 år sedan, snart 6, som jag flyttade hemifrån, - än har jag inte växt upp. HOPPLÖST FALL.
Blommor dör i min närhet. Räkningar skjuter i höjden och betalas i sista sekund. Akta er.

Okej, skit i videon, som är kass, och lyssna på låten, som är en gammal favorit och helt underbar, och som jag fick skickad till mig av en kille jag dejtade, så varje gång jag lyssnar på den, så tänker jag såklart på honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0