Pirate smile

Det finns en scen i en för övrigt väldigt överskattad film.. Almoust Famous (okej för att Kate Hudson är sinnessjukt vacker), nämligen då de åker buss i soluppgången (?) och börjar sjunga med till Tiny Dancer. Såg filmen för några veckor sen, med pappa, som började skratta när jag skrek "VARFÖR LEVDE JAG INTE PÅ 60- ELLER 70-TALET, VEM FAN ORKAR LYSSNA PÅ HIPHOP!" Sen grät pappa till just den scenen och jag sjöng med för full hals.

Världens mest UNDERSKATTADE skiva.. Rocketman. En annan scen! Ur NIP/TUCK, Megan ska ta livet av sig, med piller och en påse över huvudet, efter att ha fått veta att cancern har spritt sig. Till tonerna av, just det, Rocketman. Då gråter jag som ett barn, det kan jag lova.

Huuursom. Hemma. Har seriöst gått från stan, det var långt, men skönt. Min största avsky, inte bara i sthlm utan även i gbg gällande spårvagnar, är rusningstrafik som innebär att trängas med svettiga främlingar i en vagn där det är svårt att stå still. Usch. Vände i dörrn när jag insåg att det var närkontakt på t-banan som gällde.
Tur att jag hade en varm jacka på mig.. inte.
Moderna muséet var ju förstås fantastiskt, inte helt oväntat om man nu tycker Dalí ät fantastisk. Men att släppa lös mig i en muséeumshop är farligt! Fattig student går loss på onödiga saker, är resultatet...

Sitter med myskläder och fårskinnstofflor och längtar hem.
Och så ringer du, ett samtal som är helt oönskat och jag hade helst sett att du låter bli. Och allt det jag tänker säger jag och det är en sån lättnad att känna att jag menar vad jag säger.
Vet dock inte hur jag ska fylla tomrummet efter dig, för just nu känner jag mig inte riktigt som mig själv, det är en bit av mig som fattas och jag känner mig vilsen och förvirrad.
Vem ska fånga mig när jag faller nu? Det kändes alltid bättre när du sa, jag tror på dig. Det kändes genuint och äkta och jag visste att oavsett vad, så menade du det.

Kanske ska jag stanna hemma ikväll. Det är så skönt, med en paus. Träna, läsa, laga mat, allt det där man inte riktigt hinner annars. Umgås med sig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0