illusion is bliss

Förvirring råder. Du frågade, "Hur mår du Josefin, om du ska vara ärlig mot dig själv?"
Ja.. en av de viktigaste sakerna för mig är att försöka vara en bra person, kunna se mig i spegeln på morgonen och tänka att jag lever som jag lär, jag vill aldrig riskera att förlora min integritet eller tappa bort mig själv.
Nu, nu känns det dock som att jag skulle behöva en lång semester, skulle nog behöva sitta på en strand någonstans långt borta, inleda dagen med att meditera och somna gott när den är slut.
Saker blir sällan som man tänkt sig och mitt största problem, är att jag har en förmåga att prioritera vad jag gör och vad det leder till snarare än hur jag mår, och vad det leder till, och jag jag vill och hur det borde styra vad jag gör.
Så här är jag nu, måhända, där jag vill.
Inte ett dugg ledsen, så som det kanske låter, men väldigt förvirrad, väldigt vilsen. Precis där jag vill vara, ändå känns det inte rätt. Precis dit jag viljat, på väg, mot vad jag vill. Ändå är det något som skaver.

Det är jag. Det är jag som inte är rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0