cut a six inch valley through the middle of my soul

Vad löjlig jag är.. riktigt löjlig.
Jag saknar ju kärlek. Jag vill vara kär.
Fjärilar i magen, att ligga på ditt bröst i gropen som måste ha vart byggt för mitt huvud, alla myskvällar och alla timmar i sängen, med tända ljus och How I met your mother och Seinfeld och Scrubs och du på din sida, jag på min, du med ditt täcke, jag med mitt, med datorn på magen och hudkontakt. Du somnade alltid först, och du bad alltid om ursäkt, lovade alltid att inte somna men det gjorde du, på nolltid, och jag kunde inte låtsas vara sur för att du hade somnat när vi skulle umgås, du var ju kanske finast i hela världen när du sov, med näsan på min arm och handen på min mage. Du gnisslade tänder, jag sov med öronproppar, du ville vara lilla skeden och bli kliad i nacken tills du somnade, läppar i nacken när du redan sov, var det bästa som finns. Du vaknade först och jag vaknade ibland inte alls men blev väckt på bästa tänkbara sätt.
MMS - alla dessa MMS. Alla söta SMS och att räkna ned timmarna, och sedan räkna ned minuterna av den sista timman, laga mat, laga varsin köttfärssås i varsin stekpanna, äta glass i sängen, dricka champagne i sängen, dricka oboy i sängen, äta frukost i sängen, kramas på en köksstol och jag minns att jag tänkte ibland, om det finns magiska ögonblick så är det här ett sådant, massage, handen i din hand i din ficka när vi gick på stan.
Ditt julklappsrim hänger på mitt kylskåp, blir lika glad varje gång jag ser det, har fortfarande bilden på pannkakan du gjorde, formad som ett hjärta, som skärmsläckare på mobilen.

Jag är inte kär men det var kärlek. Klart jag kommer sakna dig. Klart jag älskar dig.
Klart jag fattar att det är bäst att glömma det här, med vetskapen om att det aldrig kommer bli så igen, att det är meningslöst att klamra sig fast vid en dröm.

Blödigt, som fan.
Jag gillar inte blödigt. Ska sluta tänka på det här, omedelbart.

NU ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0