anything that's worth having, sure enough is worth fighting for

Oj. Har ONT! Och nu, nu ska jag till gymmet. 1 + 1 = 3? Nä, kommer göra sjukt ont ikväll men jag orkar inte bry mig. Har dock så ont just nu att jag har huvudvärk och känner mig nästan drogad, men jag tänker.. inte.. ta.. någon värktablett. Har fått "Armband mot illamående", det funkar. Inte så så estetiskt tilltalande, men vad gör man inte. Tack akupunkturpunkt A6!
Nu ska jag som sagt gymma, sen skriva ihop några sidor om EU:s säkerhetspolitik, sen äta lunch med kadett anderlund, sen till frisören, sen på ett "intressant" möte, sedan hem och sova/plugga/se på idol/tvätta. Imorgon ska jag på bal! DET kan bli intressant och, förhoppningsvis, kul.

Jag har mycket att tänka på. Vet inte hur jag ska lyckas skilja vad jag vill från vad jag känner, det går tyvärr inte alltid hand i hand.

Sitter och kollar på någons bilder ifrån Australien, och kommer ihåg något, ett minne som bara kom till mig från ingenstans. Monkey Mia, Shark Bay, Western Australia, typ, mars någon gång, 2008. 15 sjukt trötta personer, har precis kört i 20 timmar i en trång och obekväm och sjukt varm buss. Sitter utspridda på bänkarna på campingen, orkar inte slå upp tält, orkar inte gå och glo på delfiner (för vilka vi hade kört dit) "Fuck them dolphins, i'm heading for the pool!", som Adam uttryckte det, och överjävla allt är det flugor, 20-30 st på samma gång, värre än "inlands", varför alla har på sig flugnät. Snyggt. 
En liten tradition vi hade, i juicen man kan köpa i affären och som vi alla köper varje morgon till frukost, står i locket någon typ av "Visste du att"-information. Vi brukar läsa upp våra för varandra. Denna morgon när vi sitter och surar och har tråkigt och väntar på något (en campingplats?) så läser vi upp varandras. Ungefär samtidigt som en flock med Emu-fåglar traskar förbi så läser någon, "Did you know that Emu's can't walk backwards?"
Gissa vad vi gjorde den närmaste timman.
Vi drog två slutsatser:
Emu-fåglar KAN inte gå baklänges.
Emu-fåglar har sjukt vassa näbbar.


Australien - jag saknar dig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0