Ödet, min vän

Jag är väldigt glad att jag bara jobbar halvdag idag. Ödet säger nämligen att jag inte borde jobba alls idag. Visst har jag vart extremt effektiv so far, men nyss hände det som inte får hända och som aldrig förut hänt. Jag tappade en journal.
Det finns två saker man inte är helt på det klara med om man inte jobbar på ett sjukhus, men som jag tyvärr är smärtsamt medveten om. Pacemaker-patienters journaler är ofta väldigt väldigt tjocka. Och papprena i journalen ska vara sorterade, i ordning efter datum. Detta var såklart en pacemakerpatient och jag får nu sortera journalen. Vi snackar runt 300 papper á provsvar, ekg, journalkopior, remisser, osv. Vid lunch kommer jag vara klar. Awsome possum.

Kan inte låta bli att se fram emot att träffa dig. Även om situationen inte är den idela just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0