such a perfect day..

Somnade till och drömde (bless!) att det var sommar. Det var sinnesjukt varmt och jag vaknade och trodde att det var sommar och började fundera över var jag hade ställt fläkten. Tills jag insåg att värmen berodde på kombinationen mysbyxor, hoodie och dubbla täcken. Jag har för övrigt sjukligt ont i ryggen. Akupunktur, my ass. Min sjukgymnast kan dra något gammalt över sig. Har nu dränkt mig i zon-salva och tigerbalsam, luktar sådär gott.
Blev iaf räddad i min ensamhet. Emma, jag älskar dig! Emma ska göra mig sällskap denna stillsamma lördag som sakta börjar övergå till manisk rastlös lördag. Nu sitter jag här med nymålade naglar. Fantasilös och svart. Ska dra på saturday night live och sleva i mig en ben & jerry's, som jag gör utan konstigheter på ca 10 minuter. Har återvänt till min gamla vän chunky monkey.

Vill ha sommar. Sol, värme, midsommarfirande, grillkvällar 5 av 7 dagar i veckan, tidiga mornar vid havet, nakenbadet på saltis (hell yeah) utesververingar (hur ska man göra nu som nykterist?) gå hem barfota från parkan klockan 5 på morgonen i dagsljus. Efter sommaren måste jag 1, ha skaffat en inneboende, och 2, ha börjat plugga. Något som redan i februari månad ger mig huvudvärk! Och tills dess måste jag 1, bekanta mig med komvux-kurserna som börjar om 1 månad, 2, ta körkort, 3, fixa 2, 0 på högskoleprovet och antingen komma in på journalistprogrammet eller besluta mig för att köra på medicin. Vilken press jag sätter på mig själv! Jo och en sak till. Jobba på sjukhuset i sommar, eller på liseberg? Ska jag jobba i kungälv innebär det ju att jag måste säga upp mig från lisse. Men, tanken på att sluta i kungälv gör mig nästan gråtfärdig. Ska jag dessutom spendera helgerna i göteborg med min man så skulle jag kunna spendera veckorna på orust, om jag jobbade i kungälv, vilket jag inte kan om jag stannar på lise.

Decisions, decisions decision, som Alfie (JUDE!) säger.

Glassen smälter. Katastrof. Måste sluta hänga vid datorn, är lite mobbat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack sötnos! Och det var faktiskt riktigt skoj när jag väl kom igång :) Gillar att skriva :) Måste se snart! Nu är det melodifestival som gäller! Vad gör du ikväll? PUSS

2009-02-21 @ 19:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0