Känn ingen sorg

Jag vill springa ut på asfalten i jeansshorts, flipflops och body butter över hela kroppen. Saltlockigt solblekt hår och känna att man flyger. Åka i en alltför varm bil till havet. Se på solnedgången vid masthuggskyrkan. Eller på ramberget. Eller vid salholmen. Engångsgrillar. Spöa alla i kubb! Få frisbeen i huvudet, gång på gång. Bli för full, få ångest, ramla hem i gryningen, med skorna i handen, med en vän i andra handen, långa dagar på gräsmattan, långa dagar på jobbet, långa dagar vid havet, halmstad, strömstad, kent, håkan, lysekil, brännö, kössö, orust, vattenkrig på jobbet, duschraster (HAHA) viktoria efter jobbet? way out west, tidiga morgnar, sena kvällar och att inte riktigt veta vart gränsen går, tälta, sova under bar himmel, bli sjösjuk. Minns en sommakväll på trägårn, en annan i strömstad, en tredje i lysekil, en fjärde på liseberg, en på ullevi, i ett publikhav, mitt i allsången, mitt i havet av människor, svettig och lycklig. nef. styrbord babord. nef nef nef nef nef. åh saknar nef. colors på nef! poolen på nef. uteserveringen på nef som jag egentligen hatar. barerna på uteserveringen på nef. att sitta kvar på en bänk på nef och se hur det blir ljusare it akt med att människorna försvinner. bliss. uppåt framåt. magnus och magnus. ÅH! zenit. zenit på sommaren, red lion eller göthas. spårvagnen till saltolmen, mitt bland alla andra genomsvettiga människor som får alldeles för mycket kontakt med varandras hud på för lite yta i för hög luftfuktighet. men ändå kan man inte låta bli att älska att hälften av alla på vagnen har flipflops, badshort och badleksaker. rida. barbacka, barfota. över ängar, i soluppgången. åh. dagg på ängen, i gryningen.
leka i regnet. stå på kungsgatan mitt i göteborg när alla människor flytt undan regnet och hoppa i en vattenpöl, hand i hand med dina bästa vän. spela fotboll i regnet, rulla sig i leran, på gräsmattan, med dina bästa vän. äta middag på altanen i solnedgången. hängmattan. ligga vid poolen.



Allvarligt talat. Jag vet ju. Jag hatar det ju.
Hatar det här. Så innerligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0