I hope it's gonna make you notice

Someone like me.

Sitter och lyssnar på kings of leon. Har lunch. Orkar inte befinna mig bland människor så gömmer mig i ett hörn.
Livet är ganska orättvist ibland.

Önskar jag kunde laga, fixa det som gått sönder, ställa tillrätta det som gått fel eller åtminstone ta lite av din smärta.
Jag har så svårt för att höra folk jag tycker om gråta, än värre se det. Se hur ont det gör och känna hur maktlös jag är. Jag kan inte torka dina tårar eller spola tillbaka tiden åt dig, kan inte få dig att le när det inte finns något att le åt. Kan inte säga att livet är så, att det är orättvist och mörkt ibland, för livet är bättre än så och det är inte den vännen jag vill vara, den som säger att livet suger, att precis såhär mörkt och ledsamt och tragiskt och orättvist, så är livet ibland. Jag har tyvärr inte några svar på dina frågor.
Kan helt enkelt bara sitta där, i soffan, på andra sidan telefonluren, och lyssna och nicka och hålla din hand och hoppas att du vet det jag vet, att det går över och tills det gör det så önskar jag för allt i världen att det ska gå över fort, för när det gör ont i dig så gör det ont i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0